Donnerstag, 20. März 2008

Gruppenzwang

My brother Martin Knecht and I developed the graphic demo 'Gruppenzwang' within the course 'Realtimegraphics'.

Together with Alhambra we made the first place this year.

Technical details:
  • C++ with DirectX
  • FBX for the scenes
  • FMOD for the sound
  • PhysX for some physical events
  • hlsl Shader

Effects:

  • Shadowmaps with softshadows
  • Screen spaced ambient occlusion
  • Dynamic Cubemap Environment Mapping
  • Parallax Occlusion Mapping
  • Swarm simulation
  • Splinemeshes
  • Pixelperfect spheres (with raycasting)
  • Volume renderer
  • Microscope effect
  • Normalmapping microscope effect
  • Motionblur
  • Flow simulation
  • screen distortion
Gruppenzwang can be downloaded here.

3 Kommentare:

Sonic hat gesagt…

hey ich interessiere wie viel zeit hast du dafür verwendet?

Wolfgang hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Wolfgang hat gesagt…

Hallo Sonic!

Wir haben dafür zu zweit ein Semester investiert... also etwa 3 1/2 Monate (neben ein paar anderen Lehrveranstaltungen)